Persuitnodiging

Studiedag: 'Stop sociale dumping’ - vrijdag 22 april

Woensdag 20 april 2016 — Sociale dumping is een kwaal die jobs bedreigt en de lonen en veiligheid van alle werknemers onder druk zet. De schade is reeds aanzienlijk in verschillende sectoren zoals de bouw-, de schoonmaak-, de bewakings- en de transportsector. Lonen van 3 à 6 euro per uur voor een werkdag van 12 uur, het bestaat ook in België.

Wat kunnen we doen om Europa ertoe aan te zetten deze kwaal een halt toe te roepen? Welke instrumenten moeten we hanteren op federaal, regionaal en lokaal niveau om dit fenomeen efficiënter te bestrijden? En hoe pakken we diegenen aan die van deze situatie profiteren?

Sp.a, PS, de Algemene Centrale van het ABVV en de Belgische Transportbond organiseren een studiedag tegen sociale dumping op vrijdag 22 april in de Koninklijke Bibliotheek van België .

Sp.a-voorzitter John Crombez verzorgt het openingswoord, Werner Van Heetvelde, voorzitter van de Algemene Centrale van het ABVV, leidt de werkzaamheden in namiddag in. John Reynaert vertegenwoordigt de Belgische  Transportbond tijdens de debatten. PS-voorzitter Elio Di Rupo sluit de studiedag af.

Programma van de studiedag in bijlage.

Vrijdag 22 april 2016

9u30 - 16u30

Koninklijke Bibliotheek van België  - Auditorium Lippens, Houyoux-zaal - Arthur De Greef-zaal, Keizerslaan 4 in 1000 Brussel