Tine Soens wordt internationaal secretaris sp.a

Tine Soens (31), Vlaams parlementslid voor sp.a, wordt internationaal secretaris van de partij. Dat besliste het partijbureau op maandag. Ze volgt daarmee voormalig ambassadeur Jan De Bock op. Er wordt haar gevraagd het Europese en internationale beleid van de partij te coördineren en de relaties met de zusterpartijen in het buitenland te verzorgen. Na mei loopt haar mandaat in het Vlaams parlement af en start haar nieuwe functie. Ze liet zich de voorbije jaren opmerken met buitenlandse dossiers, denk maar aan de relaties met landen als Saoedi-Arabië, waar systematisch mensenrechten onder druk staan. Ze zette laatst ook druk op de beslissing om een Vlaamse handelsmissie te organiseren naar Saoedi-Arabië. Bourgeois liet kort nadien weten dat die dan toch niet zou doorgaan.

Soens is blij dat de partij haar de vraag heeft gesteld. “Internationale politiek houdt me bezig, ik ben dus enorm blij met deze nieuwe uitdaging” zegt Soens, “dit zijn ook de thema’s waar ik als Vlaams parlementslid al op focuste.” Soens haar eerste prioriteit wordt samenwerkingen op poten zetten met zusterpartijen.

Over sp.a

sp.a